17 lipca 2017

459. Maneki-neko - azjatycki kot z filcu / Felt Maneki-neko

Witajcie mróweczki,
Oj pracusie z Was. Odwiedzam Wasz blogi i same cudeńka tam podziwiam. Mimo wakacji i letniej aury nie próżnujecie. Ja też staram się być na bieżąco. Ostatnio postanowiłam wykorzystać trochę filcowych zapasów i stworzyć kilka prac. Nie tak dawno mogliście zobaczyć smakowite lody. Tym razem jednak pokusiłam się o coś zupełnie innego. Jest to azjatycki kot - Maneki-neko.


Może nie kojarzycie go z nazwy, ale gdy tylko spojrzycie na zdjęcie wszystko stanie się jasne. Przyznam szczerze, że z zamiarem kupna takiej figurki chodziłam już bardzo długo, ale jakoś nigdy nie mogłam się zebrać. Dlatego postanowiłam sobie uszyć własnego Maneki-neko.





Jak Wam się podoba? Kotek wykonany z mięciutkiego filcu. Na szyi ma kokardkę oraz dzwoneczek. Niestety mój kotek nie macha łapką, jak ten prawdziwy, ale myślę, że jest równie uroczy. A Wy??

Czy wiecie, że:
- Maneki-neko to małe figurki, przedstawiające kota, który siedząc, unosi do góry lewą lub prawą łapkę.
- ich postać wywodzi się od wizerunku zwierzęcia myjącego sobie pyszczek.
- ustawia się je w domach, biurach oraz sklepach, by przynosiły szczęście, pomyślność i bogactwo. Kotek taki ma również witać przychodzących gości, dlatego zazwyczaj stawia się go skierowanego w stronę drzwi, blisko wejścia.
- figurki te są wykonane z porcelany, gliny bądź różnych tworzyw. Niektóre z nich mają wbudowany mechanizm, który porusza łapką, dzięki czemu kot nią macha.
- dosłowne tłumaczenie Maneki-neko to „kot zapraszający, wabiący”

źródło: http://ciekawostki.kotypsy.pl/ciekawostka,913,Maneki_neko.html

Dzięki, że jesteś! Każdy Twój komentarz motywuje mnie do dalszego tworzenia.
P.S. Odwdzięczę się za każdą obserwację


Papier do moich prac kupuję na:

51 komentarzy:

  1. Ale śliczny i radosny kotek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sympatyczny kocurek. Chyba gdzieś mi taki kotek machający łapką rzucił się w oczy, ale teraz nie wiem gdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja często widuje takie w chińskich supermarketach albo restauracjach :)

      Usuń
  3. Sympatyczny koteczek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki fajny kiciuś, przesłodki jest!
    Dzięki Tobie dowiedziałam się, jak ten słynny, machający łapką kotek się nazywa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny :) Podoba mi się (chyba) faktura filcu - sprawia wrażenie, że kotek jest bardzo mięciutki i puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy słodziak! Chętnie przytuliłabym takiego cudaska ! Boski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam dotąd o takich figurkach. Twoja wersja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale słodki! Wygląda jakby się uśmiechał. Kocham kociaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny jest i ten jego słodziakowy pyszczek:-)
    To dowiedziałam się coś nowego, bo nie znałam tych figurek.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kocurek!
    Pozdrawiam słonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. słodziutko wygląda... super. Bardzo dziękuje za odwiedziny na moim blogu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. uroczy kocurek z przesłaniem;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki wesolutki...śliczny

    OdpowiedzUsuń
  14. Zabawny. Podziwiam wykonanie. Człowiek całe życie się uczy - nie słyszałam o takich figurkach. ;) Nie wierzę co prawda, że jakiekolwiek figurki przynoszą szczęście, ale mam za to wrażenie, że ten kotek ma taki "poduszkowy" kształt ;) Choć domyślam się ,ze wielkość może być inna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Azjaci maja hopla na punkcie szczęścia i wierzeń :) A taki kotek to u nich standard :D Mój pluszak nie jest duży, wielkości dłoni ale mięciutki i przytulny :D

      Usuń
  15. Prawdziwy słodziak z tego kotka, na pewno też jest mięciutki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uroczy i kochany kociak. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. przesłodko się prezentuje! no i fajne ciekawostki nam przedstawiłaś na temat tego osobnika! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześliczny ten kocurek.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jest nawet bardziej uroczy niż oryginał. ;) Jak zwykle stworzyłaś piękną pracę.
    ~Weronika

    OdpowiedzUsuń
  20. Znałam kotka, ale nawet nie wiedziałam, że się tak nazywa. :D Twój jest śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj! Miesiąc mnie tutaj u Ciebie nie było (mało bywałam z internetach;) i teraz miałam straszne zaległości. Ale przeczytałam wszystkie zaległe posty i jak zawsze biję brawo dla Twojej kreatywności i staranności wykonania wszystkich prac. Czy to trójkąciki, czy filc, wszystko masz perfekcyjne. A najbardziej to mnie chyba zachwyciły filcowe lody. Niby drobnostki, a mają w sobie to coś :) Aha, a z origami to obrazek z zakochanymi kotami, świetny!
    Pozdrawiam Cię serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny, dopracowany w każdym calu. Pozdrawiam wakacyjnie:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak ja się cieszę , ze widzę flcowankę u CIebie Kochana !!!Czekałam na to ! Kotek jest piękny! IDelanie Ci wychodzą te szyjątka :) Dziękuję za ciekawostkę :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny kocurek i super ciekawostka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowanie ładniejszy od oryginału.Mięciutki,przyjemny w dotyku,taki jaki powinien być prawdziwy kociak:)
    Bardzo ładny dodatek w postaci korardki i dzwoneczka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ktoś tu bardzo lubi kotki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest prześliczny :) i jaki uśmiechnięty!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ależ czaderski kociak.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo mi się podoba ♥ Ma niezwykle uroczą minkę :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. jest śliczny! jaki dopracowany!

    OdpowiedzUsuń
  31. Jaki słodziak i ten uroczy uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń
  32. I love it, Mikaglo! It is so pretty! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
  33. Kot jest prześliczny, jesteś bardzo zdolna!

    OdpowiedzUsuń
  34. śliczny kotek i starannie wykonany zdolniacho !:)

    OdpowiedzUsuń