03 marca 2015

36. Origami modułowe - gdzie kupić papier?

Przez ostatnie kilka tygodni dostawałam od was sporo pytań o to skąd biorę papier do moich prac. Postanowiłam poświęcić tej kwestii kilka chwil. Zacznijmy więc od początku. 

Moją przygodę z origami modułowym rozpoczęłam ponad 3 lata temu. Ciekawa zabawa przerodziła się w prawdziwą pasję. Oczywiście pierwsze próby i prace były bardzo przeciętne. Nie posiadałam kolorowego papieru, by stworzyć takie wspaniałe cuda, jakie mogłam zobaczyć w internecie.


Użyłam więc do wykonania swojego pierwszego łabędzia zwykłych kartek z zeszytu, a potem takich białych, do drukarki. Wyszło całkiem fajnie. Gdy tak technika przypadła mi do gustu, do swoich kolejnych prac użyłam modułów wykonanych ze kolorowej gazety. 


Efekt też ciekawy, ale jednak to nie było jeszcze to. Któregoś dnia będąc w supermarkecie natrafiłam na zestaw kolorowego papieru w ilości 200 kartek w 4 kolorach za ok. 12zł. Z taką kolorystyką moje dzieła prezentowały się coraz lepiej, więc postanowiłam pójść o krok dalej. Na allegro zaczęłam szukać w miarę taniego kolorowego papieru. Szczerze powiem, że najlepiej opłaci się kupić całą ryzę. Ale zaraz pojawia się pytanie: po co mi aż tyle papieru? Spokojnie moi drodzy, na pewno się przyda. Przypadkowo trafiłam też na sklep internetowy: http://www.shan.com.pl/ Teraz tam uzupełniam swoje zapasy. 

Jak łatwo zaobserwować, origami modułowe może być bardzo tanią lub stosunkowo drogą pasją. Dlaczego taka rozbieżność? Zależy to bowiem od materiałów jakich używamy. Jak na początku wspomniałam do tworzenia origami możemy użyć zwykłego papieru, czyli wybrać wersję tańszą. Spotkałam się też z osobami, które do swoich prac wybierają papier najwyższej jakości, czasem nawet perłowy czy z połyskiem. Taka ekstrawagancja już kosztuje, ale trzeba przyznać, że prace wychodzą wtedy wspaniale.
Mam nadzieje, że mój krótki wpis choć trochę wam pomógł.


Dzięki, że jesteś! Każdy Twój komentarz motywuje mnie do dalszego tworzenia.
P.S. Odwdzięczę się za każdą obserwację


Papier do moich prac kupuję na:

6 komentarzy:

  1. Witam koleżankę po fachu :) Piękne prace, również zaopatruję się w papier w tym samym sklepie. Przesyłkę mają błyskawiczną, papier zgodny z opisem. Sklep jak najbardziej polecam :)

    www.origami-pasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuje za miłe słowa, również odwiedzam twój blog, jest dla mnie dużą inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A z jakiej wielkości kawałków papieru robicie trójkąty do origami modułowego? Ile na ile cm ma jeden prostokąt czy kwadrat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przygotuj sobie kartkę papieru wielkości A4, podziel ją dokładnie na 16 części i wtedy otrzymasz dedykowaną wielkość :)
      Odsyłam ci do filmiku, gdzie dokładnie pokazuję jak ciąć papier i jakiej wielkości są kartki pod moduły
      https://www.youtube.com/watch?v=zBGNtFx1I60

      Usuń