20 lipca 2016

286. Złota rybka z origami / 3d origami golden fish

Hej, hej,

Pamiętacie bajkę z dzieciństwa o rybaku i złotej rybce, co spełniała życzenia?
Ja bardzo lubiłam słuchać tej historii, gdy byłam mała.


Dla przypomnienia:
"Głównym bohaterem jest ubogi rybak, który wraz żoną mieszkał w lepiance nad brzegiem morza. Codziennie wychodził rano i łowił ryby. Pewnego dnia wyłowił złotą rybkę. Rybka przemówiła do niego ludzkim głosem. Oświadczyła, że nie jest rybą, tylko zaczarowanym księciem i błagała o wypuszczenie na wolność. Rybak, słysząc ludzki głos, natychmiast wypuścił rybkę. Kiedy wrócił do domu i opowiedział o zdarzeniu żonie - ta oburzyła się, że wypuścił magiczną rybkę nie wypowiadając życzenia. Kazała mu wrócić i zażyczyć sobie wygodniejszej chatki. Rybak niechętnie powrócił nad brzeg morza i zawołał rybkę. Rybka wypłynęła i zapytała czego sobie życzy. Rybak oświadczył, że jego żona życzy sobie wygodniejszej chatki. Rybka obiecała spełnić ten rozkaz. Kiedy rybak powrócił do domu ujrzał piękną małą chatkę w miejscu swojej dawnej lepianki. Był przekonany, ze jego żona będzie teraz szczęśliwa. Jednak żona była szczęśliwa tylko przez parę dni. Jakiś czas później stwierdziła, że nie chce mieszkać w chatce tylko w zamku. Rybak ponownie musiał udać się do złotej rybki i prosić o pałac dla żony. Ale i to jej nie wystarczyło. Kolejnym jej żądaniem było - żeby rybka uczyniła ją królową. Kiedy to nastąpiło, zażyczyła sobie być cesarzową, następnie papieżem. Ale i to jej nie wystarczało - kazała mężowi iść do rybki zażyczyć sobie by rybka uczyniła ją osobą potężną jak Bóg, mającą władzę nad słońcem i księżycem. Rybak niechętnie udał się do rybki i powtórzył życzenie żony. Wówczas rybka odpowiedziała: "idź do niej, a zastaniesz ją z powrotem w lepiance"."

zródło: wikipedia.org


Myślę, że bajka wspaniale pokazuje obraz człowieka, stojącego przed dylematem, czego tak na prawdę potrzebuje, czego chce w życiu. Nasz główny bohater tego nie wiedział i nic nie chciał. Jego żona również. Nieważne co otrzymała, nadal chciała więcej. Nic ją nie uszczęśliwiało. Oboje nie posiadali sprecyzowanych  marzeń, ani celu do jakiego mogliby dążyć. Gdyby jednak takowe mieli, cała historia mogłaby się zupełnie inaczej skończyć. Z korzyścią dla nich i być może dla innych.

Swoją rybkę wykonałam z origami modułowego. Gdyby tylko spełniała życzenia. Ja na pewno wiedziałabym czego pragnę najbardziej, a wy?

Dzięki, że jesteś! Każdy Twój komentarz motywuje mnie do dalszego tworzenia.
P.S. Odwdzięczę się za każdą obserwację


Papier do moich prac kupuję na:

29 komentarzy:

  1. Rybka cudowna! Origami modułowe coraz bardziej mi się podoba:) W tym temacie jestem jednak całkowicie zielona. Piękna praca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje :) Trzeba się w to wkręcić, a jak już to zrobisz to poleci :)

      Usuń
  2. Cudowna!!! Oj szkoda, że nie spełnia życzeń, też bym wiedziała o co poprosić ;))).

    OdpowiedzUsuń
  3. Super praca. Wielkie brawo za pomysłowość. Ty chyba wszytko potrafisz wyczarować z karteczek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Aniu jeszcze jest masa rzeczy, które można zrobić z origami, jeśli czas pozwoli, będę tworzyć dalej :)

      Usuń
  4. Bo marzenia są po to, żeby je gonić, choć nie za wszelką cenę. Jak się kiedyś coś ziści, to super! Ale nie każde musi się spełnić. Czasami warto skupić się na małych super rzeczach, które są wokół nas, a zobaczymy jak jest pięknie.
    Ale powiem szczerze, że warto gonić za marzeniami. Ja rok temu wywróciłam życie
    do góry nogami. I Warto było! Marzenia mi się spełniły!
    A RYBKA cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agniesiu, masz rację, warto czasem zaryzykować i marzyć :)

      Usuń
  5. Ja miałam nagraną bajkę o złotej rybce na kasetę. Dobrze zagospodarowałam bym tymi życzeniami, a rybka świetna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tworzysz cuda z papieru !!! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Boże, jakież to piękne! Szkoda, że niestety ja nie mam cierpliwości do takich cudowności... Pozdrawiam cieplutko :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli byś jednak zmieniała zdanie, to zaprasza, z chęcią pomogę :)

      Usuń
  8. Wspaniałe są Twoje prace!!! Rybka fantastyczna! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Matko! Jakie precyzyjne prace! Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna rybka! Może spełni moje jedno marzenie, skoro Twojego nie chce?
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam i może też poproszę rybkę o spełnienie jednego życzenia :)
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjna ta rybka:) ciekawe ile życzeń spełni:)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo pomysłowa rybka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaka piękna! Widze, ze nie ma niczego na świecie, czego nie potrafiłabyś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy się nie zastanawiałam nad tym, ale nie wiem czy umiałabym wybrać trzy życzenia...
    Miałabym jedno na pewno - zdrowie:)
    Twoja rybka świetna jest.

    OdpowiedzUsuń