17 czerwca 2016

272. Ważki z origami / 3d origami dragon fly

Cześć i czołem,
Na wstępie wielkie dzięki za liczne odwiedziny i częste komentarze. 


Dzisiaj tematem przewodnim wpisu będą ważki.
A dlaczego akurat one? Już wyjaśniam :) Kilka dni temu udaliśmy się na spacer. Nie daleko mojej miejscowości znajduje się rzeka. Co prawda woda chłodna, więc nawet stóp nie dało się zamoczyć, ale przynajmniej mogliśmy podziwiać piękno otaczającej przyrody. 

Na pobliskich kamieniach, znużonych do połowy w wodzie zauważyłam ważki. Mieniły się one wspaniałymi kolorami w blasku słońca.Właśnie wtedy pomyślałam o zrobieniu sobie takiej własnej, z origami modułowego :)




Po powrocie poszperałam trochę w internecie i udało się znaleźć kilka przykładów. Oto moje papierowe egzemplarze:




A czy wiedzieliście, że:

- ważki to drapieżniki,
 - na świecie jest ok 6000 gatunków ważek, które zamieszkują wszystkie kontynenty za wyjątkiem Antarktydy,
- żyją od 6 miesięcy do 7 lat!
- są jednymi z najlepszych lotników wśród owadów, potrafią latać we wszystkich kierunkach, przekraczając prędkość 10 m/s,
- ważki należą do najstarszych ewolucyjnie współcześnie żyjących owadów,
- to jedne z niewielu owadów, u których postać dorosła może paść ofiarą postaci larwalnej. Dzieje się tak czasami podczas składania jaj przez samice do wody.

informacje pochodzą z wikipedia.org

Dzięki, że jesteś! Każdy Twój komentarz motywuje mnie do dalszego tworzenia.
P.S. Odwdzięczę się za każdą obserwację


Papier do moich prac kupuję na:

13 komentarzy:

  1. Sympatyczne te Twoje ważki! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne ważki !!! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Super są te ważki :) Fajna ozdoba do pokoju dziecięcego mogłaby być :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za dawkę wiedzy na temat ważek ! :* Uwielbiam te owady, są piękne, Twoja wersja zdecydowanie mi się podoba, wyszły Ci rewelacyjnie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! :) Dzięki za garść ciekawostek - nie wiedziałam, że na świecie jest aż tyle gatunków ważek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Anitko, ja sama dzięki temu projektowi, też poznałam kilka ciekawych faktów, na temat życiach tych niesamowitych stworzonek :)

      Usuń
  6. Super pościk; piękne Twoje prace i interesujące informacje! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne, szkoda, że nie zrobiłaś zdjęć tych prawdziwych ważek, które spotkałaś :)

    OdpowiedzUsuń